Pakketdienst

Verzendinformatie

pakketdienst

Wij verzenden op werkdagen.
Uw bestelling wordt doorgaans binnen 2-5 werkdagen door ons verzonden. Zie ook onze pagina over de levertijden van planten en rozen: Levertijd planten/rozen
De bezorging is daarna (binnen Nederland), vaak de volgende dag.  

Op vrijdagen proberen wij geen planten te verzenden, hierdoor voorkomen wij dat uw zending een weekend moet doorbrengen op een postdepot.

Kosten

De verzendkosten zijn afhankelijk van de omvang en het gewicht van uw bestelling. U kunt op elk moment via uw ‘winkelmandje’ de totaalprijs en de kosten voor het verzenden inzien.

Wij zorgen voor een goede verpakking zodat uw bestelling (planten) zo goed mogelijk zullen overkomen. 
Waar nodig worden de planten teruggesnoeid, wilt u dit niet dan is zelf ophalen de enige optie. 
Ook op ons kweekveld snoeien wij regelmatig onze planten flink terug voor een goede ontwikkeling en wortelstimulering.  

Wij streven ernaar de planten zo droog mogelijk te verzenden. 
Onderzoek heeft uitgewezen dat droge planten het verzenden beter doorstaan dan natte planten. 
Daarom is het van belang bij ontvangst, deze droge planten, direct goed water te geven.

Schade aan uw pakket?

Kleine transportschade is met jonge en dus tere planten niet altijd te voorkomen. 
Blijvende schade komt gelukkig zelden voor, in voorkomende gevallen wordt dit uiteraard netjes opgelost.

Pakketleverancier

Wij verzenden het grootste deel met DHL, voor de particuliere adressen hanteren zij bezorgroutes. U ontvangt van ons bij verzending een track&trace-code waarmee u uw pakket kunt volgen.
Tegenwoordig geeft DHL tijdvlak van 2-3 uur waarbinnen uw pakket bij u wordt aangeboden.
Wellicht heeft u al vaker zo’n gele bestelbus zien rijden in uw buurt. Ze komen vaak op dezelfde tijden in dezelfde wijk.  
Zware en grote pakketten kunnen ook buiten deze route worden aangeboden, hiervoor is helaas geen schema beschikbaar. 

Speciale afleveradressen:

  • Postbus
    • DHL kan geen pakketten afleveren aan postbussen.
    • Probeer een alternatief adres.
    • Misschien kan een buur uw pakket aannemen.
  • Zakelijk adres
    • DHL kan ook op zakelijke adressen bezorgen.
      Een zakelijk adres wordt NIET in de avondlevering opgenomen. Een bezorging kan daarom iets langer duren.
  • Tuincomplex, Camping of Vakantiepark
    • Zorg dat u aanwezig bent op de dag van aflevering.
      U moet dan direct bij de ingang aanwezig zijn!
      (Normaal gesproken geeft DHL een verwachte bezorgtijd in blokken van 4 uur)
    • De pakketbezorger wacht niet voor een slagboom!
      Uw pakket gaat dan naar het afhaaldepot (zelf aldaar ophalen is daarna de enige optie)
    • Wij hebben geen invloed op de bezorgtijden.
      DHL en de bezorger plant de bezorgrit zo efficiënt mogelijk. Contact hierover is niet mogelijk!
    • Laten bezorgen op een niet woon- of bedrijfsadres is op eigen risico! (wij raden het af!)
      Gelukkig hebben wij weinig bezorgklachten maar hiervan is meer dan de helft een vakantiepark of tuincomplex!

Niet thuis – neerzetten?

Bezorgdiensten hebben officieel geen toestemming om een pakket anders dan “bij buren” achter te laten.

Per regio, streek of zelfs bezorger zijn soepele regels mogelijk maar als er iets niet overkomt dan is de betreffende chauffeur aansprakelijk.
Voor speciale gevallen is e.e.a. te regelen door een schriftelijke neerzettoestemming te geven. Dit kan uitsluitend rechtstreeks met de betreffende bezorgdienst worden geregeld en geldt daarna voor alle pakketten op hetzelfde adres (ook van andere webshops).

Het vermelden van “bij niet thuis neerzetten achter het hekje” geldt niet als schriftelijke toestemming. Vaak, maar per chauffeur verschillend, wordt hieraan gehoor gegeven. Dit is echter geen garantie!